Fereastra albastra de pe insula Gozo – Malta

O data ce ai ajuns in Malta este „must” sa vezi si „Fereastra Albastra” , nu de alta dar in cativa ani este posibil sa dispara usor, usor. Am auzit multe povesti despre fereastra dar nu m-am gandit ca ar fi un loc atat de frumos pe cat povesteste lumea. La prima impresie stii cum e ” Eh se lauda si el/ ea. Ce poate fi asa frumos la o gaura intr-o stanca?”. Ei bine, chiar poate fi ceva sublim. Si nu, nu ma refer doar la peisaj ci la atmosfera in sine.

9197Este o liniste surda. Te cuprind niste sentimente si stari pe care nu le intalnesti in orice loc. Chiar daca este plin de turisti nu se aude decat sunetul valurilor lovindu-se de stancile aflate aproape de mal.

Este o liniste pe care ti-o doresti din tot sufletul dupa un an in care ai alergat, muncit, au facut o gramada de lucruri care iti agita sufletul fara sa iti dai seama. Daca ajungi in Malta merita sa mergi sa te incarci cu energie vie la Fereastra albastra.

Din Mellieha de la Hotel Riviera Resort & Spa am mers cu autobuzul trei statii pana la port. Un bilet pentru autobuz costa 2 euro de persoana dar poti merge cu acelasi bilet pe orice autobuz doua ore.

Din port am luat feribotul spre insula Gozo. Pretul unui bilet este de 4,5 euro dus-intors. Si daca vrei sa stii programul, este afisat pe un geam, dus-intors.

Am facut si o poza ca nu cumva sa ratez. Am mers cu feribotul circa 30 de minute. A fost o plimbare cu adevarat relaxanta. N-am simtit valuri, nimic. Am si rau de mare, am mai tarit eu la un moment dat o experienta foarte neplacuta, dar de data aceasta a fost de vis.

9392Dupa ce am mers cu feribotul timp in care am vazut niste peisaje care-ti taie rasuflarea dar totodata m-a batut soarele in cap de am fost nevoita sa pun baticul de mamaie pe cap, am ajuns la destinatie. Gozo, un satuc aproape pustiu dar foarte dragut si cochet. Din Gozo am luat un autobuz cu ajutorul caruia faci turul celor mai importante obiectie turistice. „Hop in and hop of” genul acela de autobuz cu care te poti plimba toata ziua si ai si audio ghid care iti povesteste despre tot si toate.

Pretul unui bilet pentru un astfel de tur este de 15 euro, dar merita. Daca prinzi un loc bun si iti place sa auzi si un pic de istorie, este chiar practic. In plus fata de autobuzele normale, acesta este foarte frecvent si nu opreste in o mie de statii.

9396

9401Dupa ce am mers cu autobuzul in jur de 40 de minute, am ajuns la frumoasa fereastra albastra. Locul despre care ti-am povestit mai sus. Este divin, este raiul pe pamant si daca vrei ai si unde sa faci plaja si sa intrii si in mare. Cum cobori din autobuz mergi cam 50 de m si faci dreapta. Cobori o mica vale si ai sa vezi superbitatea de plaja frumos amenajata care iti satisface si dorinta de a sta la soare si de a te balaci. Daca nu gaseam o consultanta draguta de la BestTourism- Ioana, care sa ma convinga ca Malta este o destinatie care nu trebuie ratata, nu ajungeam aici. Asa ca nu imi pare rau deloc ca am ales acest loc minunat.

Ce este atat de impresionant la ferestra albastra? In primul rand este un „monument” relizat e natura. Cu anii, apa si-a facut loc si a creat acel gol din roca.

9388

Ai impresia ca te uiti la o poarta a timpului si ca daca treci prin ea ajungi pe un taram cum doar in basme exista. De altfel, locul de unde poti realiza cele mai spectaculoase poze, este si el, deasemenea, interesant.

575

Tot apa si-a lasat urme in roca si mai mult e atat, pe alocuri, poti vedea cum s-a depus sarea din marea Mediterana.

Este vis!

92379240

Totusi, fa bine si ia-ti niste incaltari cat de cat adecvate, gen de munte. Altfel risti sa ajungi in apa mai repede decat iti doreai. Sau mai rau, sa ajungi pe la vreun spital. In Gozo exista un singur spital care probabil este un fel de dispensar de la tara. Nu am fost si nici nu-mi doream sa ajung, asa ca am incercat sa ma feresc pe cat posibil de incidente.

Gozo | Fereastra albastra de pe insula Gozo - Malta | Sejur, Vacanta

Ti-am pregatit un video ca sa simti o mica parte din ce am simtit eu in acest loc minunat din Malta, sunetul nu este editat.